Min vackra mormor...

Mormor

Min älskade stjärna och hjältinna 
Jag ville aldrig att du skulle tas ifrån mig och försvinna
Du var mig så nära, jag höll dig så kär
Det känns konstigt att inte veta vart du är

Mellan oss fanns alltid ett särskilt band
Från första gången du såg mig och höll mig i din famn
Där var jag alltid älskad, trygg och säker
I din skyddande borg
Att du fått ro och inte känner mer smärta
Skänker tröst i denna stora sorg

Jag sitter här idag, med ett krossat hjärta
Någon jag dyrkar och älskar så
Har lämnat denna värld, och rest vidare upp i det blå
Nu är du en ängel, vackrast av dem alla
Jag ska torka mina tårar, dem ska snart sluta falla

Jag hoppas du funnit lycka och ro
Återförenats med din mor, far och bror
Mormor du är bäst
Du förtjänade släppas fri från detta lidande allra mest
Vaka över mig från ovan, hjälp mig fatta svåra beslut
Detta är inte ett för evigt slut 

Jag kommer fortsätta finna min styrka och trygghet
I minnet av dig, 
där bevaras också din kärlek och närhet
Som du alltid gav mig
Älskade mormor, jag vet att vi ses igen 
Jag är övertygad om det, har det på känn

Du kommer alltid vara den viktigaste för mig
Och nu min vackra ängel, saknar jag dig
Detta är inte slutet för oss, bara början på en ny tid
Jag älskar dig för alltid
Vila i frid
 
 
Du gick för tidigt och jag saknar dig så ini döden...
Min finaste Eivor Olsson



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback