Ett inlägg tillägnad min underbara farmor

Den 28 september förra året gick min farmor bort
Jag varken vill eller kan beskriva henne med ord
För det skulle göra bilden av henne orättvis
Vad hon betydde för mej , för sina barn , för sin man och resten av barnbarnen, släkten och vännerna som fanns runt henne

När farmor blev sjuk förra året slutade jag blogga , jag kände att allt blev för personligt och att det inte fanns något vettigt att säga längre
Men jag hade fel där
För jag har fortfarande miljoner saker att dela med mej av
Och jag vet att min farmor aldrig skulle vilja att jag slutade skriva
Så farmor , detta inlägg är till dej!

Jag skrev en dikt till dej när du dog som jag tänkte dela med mej av

Tack för allt jag fått
Tack för att jag mår så gott
Det finns så mycket att tacka för
Och jag tror fortfarande att du hör
Även om jag dej inte kan se
Så får minnena vi har mej fortfarande att le
Vissa vill man ska finnas där föralltid
Man vill inte se någon man älskar bli gammal och skraltig
Jag ville dej aldrig mista
Och du kämpade in i det sista
Slutet finns ju där väntande på alla
Ändå vill tårarna inte sluta falla
Men nu har slutet kommit för din tid
Älskar dej farmor
Vila i frid!

Elin Nilsson
2/11 1925 - 28/9 2012

Du var en stor del av mitt liv
och en förebild
Det finns mycket jag skulle sagt till dej som jag aldrig gjorde
men jag hoppas du vet

Hälsa alla änglar från mej , ni är saknade allihopa
och jag kommer aldrig glömma vem du var eller vad du betydde för mej!
Tack för dem åren jag fick med dej!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback