En dag ska jag lära mej att vara stark

Hur lär man sej leva med ångest ?
Jag ser många starka människor gå under pågrund at detta
Men mitt ibland oss lever dem starkaste av dem alla
Dem som ständigt jagas av denna ångesten
Som långsamt förösker äta upp dem
Men dem går runt som hjältar och hjärtinnor ,
hälper andra i nöd och bryr sej inte om sej själva lika mycket
Jag vill bli en av dem
Kunna hantera min ångest, även om jag måste fortsätta utsättas för den så gott som varje dag
Jag vill att dem delar med sej av sin styrka ,
sin kunnighet
Så att jag kan hjälpa den där lilla flicka som jag ofta ser
Hon som är en minre kopia av mej
hjälpa henne genom det svåraste och se till att hon inte lutar som jag

Uppslukad av paniken och ångesten
Nertryckt av världen jag lever i
Sviken av vänner och lämnad för andra

En dag ska ni se mej igen
I ett nytt hus
En dag ska jag bli bra

LiiwaDiiva



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback