Vad gör man inte för att glömma ?

Det förflutna kan vara tufft
Minnerna kan vara jobbiga att bära
Lukter, ljud och smaker från förr kan få en att minnas sådan man förträngt
Mitt sätt att glömma har varit att bli arg
Och ta ut ilska på nåt helt orelevant
Blev jag arg konsentrerade jag mej på just det - att vara arg
Men tilllslut var minnerna för många
som plågade mej
Jag gjorde som miljoner andra
och valde en väg att glömma
Alkoholen blev min lättaste, snabbaste och billigaste väg
Ibland undrar folk om jag dricker för mycket
Jag ser att dem är oroliga
Men jag tänker mer på vad jag skulle ha gjort om jag inte drack
Och det är saker som är mycker värre
Jag har inte problem med alkohol
Jag har problem med mej själv
Problem jag vill och bode lösa
Men finnas aldrig rätt vägar att gå
Sanning på saker
Eller svar på frågor

Det mesta från min barndom och fram tills idag är bortglömt
Medvetet
Men mest av dem sakerna är förträngda
För dem är för mycket än jag klarar av
Varje helg känner jag mej som en ny person
Utan problem eller trasiga minnen
Så vad gör man inte för att glömma ?
En natt utan tunga tankar är värda mycket för mej
Mer än min hälsa på många sätt och vis
LiiwaDiiva



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback