När allt står still

När drömmarna är så långt borta
Att man har glömt hur man drömmer
När natten är en störtsta fiende
När livet inte tar ett enda litet kliv fram
När allt står still
Undrar man om det är värt att fortsätta kämpa
Man undrar om det finns något annat ,
Något mer
Något bättre
Eller om det bästa i livet redan har hänt
Att vi kommer se tillbaka på det
Och svära för att vi inte förstod hur bra det var
Försen allt var över
Jag vill tro på att det kommer nåt mer
Att livet kommer få en mening
Att drömmarna väntar på att bli drömda
och genomförda
Jag vill tro
Men tron håller på att ta slut
Den kanske behövs någonannanstans ett tag
Vad vet jag ?

LiiwaDiiva


Nu lyssnar jag på kent - det kanske kommer en förändring
och hoppas att det är sant



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback