Var inte rädd för förändring, var rädd att stå still

Förändring kan verka läskigt
Men jag tror att det alltid är något bra
Bättre att saker förändras , för det gör du också , hela tiden
än att stå still
Jag har alltid varit rädd för att stanna i den hålan där jag föddes
Jag har alltid varit rädd att livet inte hade mer att ge
Så går folk man känner och dör , andra flyttar
Du själv söker säkerhet men inser snart att något måste ändras
Annars dör du långsamt av tristess
Även om du inte märker vad som händer
så ändras du och din tillvaro hela tiden
Ibland drastiskt , vilket skrämmer mej
Men inte alltid till det sämre
Eller så ändras det till det sämre men efter det kan det bara bli bättre
Förändring är bra
Och behövligt!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback