Hämnden brinner inte i mig, men den glöder än

Ibland funderar jag på vem jag skulle vara
om jag hade kvar dej i mitt liv
Om jag förlät dej den där gången för fyra år sedan

Aldrig har jag varit glad att du gjorde som du gjorde
mot mej
Men det var tack vare det som jag blev den jag är idag
Och det är jag glad för

Jag har gått miste om mycket
Förlorat stort
Jag har stått stilla
Inte tagit alla chanser jag kunde
Inte alltid gått rätt väg
Men på nåt sätt har jag lyckats ta mej framåt , trots allt

Hade jag viljat vara någon annan idag ?
Ja, kanske
Oftaste hade jag nog viljat vara det
Men jag är nöjd med människorna omkring mej
Dem stärker mej dag för dag
och jag tror inte du skulle känna igen mej nu
Jag är en helt annan människa
och det är till det bättre

Så trots motgångar
Har jag lyckats bli starkare
Det är en vinst i sej
En enorm vinst för mej
Vem du är idag
Det skiter jag i
Vad du gick igenom efter våra vägar skildes bryr jag mej inte heller om
Men av någon anledning hoppas jag nog att det går okej för dej
Fast jag ibland önskar dej det värsta
Hämnden brinner inte i mej nu som då
Men den glöder

LiiwaDiiva  - april 2012
Jag blev bättre än dej
Tog mej upp igen
Det är det viktigaste för mej
Det är min seger



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback