En sista solnedgång

- Dö inte idag , dö imorgon
- Varför då ?
- Då hinner vi se en sista solnedgång tillsammans


Skulle jag vara medveten om att jag är döende
Skulle jag ta mej tid att sitta på en brygga ute i skärgården och se solen gå ner
Jag skulle vilja dela den stunden med den eller dem personerna som står mej närmast
Vi skulle ha nåt gott att dricka , kedjeröka
För vem skulle oroa sej för bakfylla eller cancer ?
Jag skulle tillbringa mina sista timmar med dem jag älska
Ge dem ett sista minne av mej
Då allt var så gott som bra
Då inga bekymmer tyngde våra axlar
Ingen oro , ingen rädsla
Ingen sorg
Då skulle jag dö skuldfri
och utan dåligt samvete
Och mina nära som deltog där på bryggan min sista kväll
Skulle kunna gå vidare och veta att dem tillbringade min sista tid med dem
precis så som jag ville

Det kallar jag ett lyckligt slut
LiiwaDiiva



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback