Man glömmer bort att den här sjukdommen faktiskt är dödlig

För några dagar sedan dog en ung flicka , 19 år gammal
Jag har träffat på henne flera gånger under de senaste året
Varje gång jag sett henne har jag varit så avundsjuk för att hon är så fin och smal
Men sanningen är inte lika underbar
Det var tack vare att hon var så här smal som hon dog
Under flera år hade hon kämpat måt anorexi
Tillslut klarade kroppen inte av det längre
Hon gick bort.
Hur kan jag se så fel ?
Hur kan jag se något som är så sjukt som något vackert ?
Hur kan det som tog hennes liv vara något jag stävar efter ?
Man glömmer bort att denna sjukdommen faktiskt är dödlig
För att man själv  levde med den under så många år
Fast hur många år som än går
Sitter allt fortfarande kvar i huvudet...
LiiwaDiiva - rosa hår, freakshow



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback