Ju mer dem spottar på mej , desto snabbare kommer jag blomma!

Ni tror kanske att ni tjänar något på att tryck ner mej
som om jag skulle bli sämre på nåt sätt eller ni bli bättre
Båda gissningarna är fel
Det som inte dödar det stärker dej
Så ju mer ni trycker ner mej
Ju starkare blir jag när jag reser mej
Jag kommer sluta som superwomen
Ni kommer bara bli sämre än ni redan är
För egentligen har ni tappat all självkänsla
Och i ett simpelt försök att få tillbaka den
tror ni att ni uppnår något genom att förnedra någon annan
Om sanningen ska fram tycker jag synd om er
För jag har också varit där
Jag vet vart ni slutar
Och det är ingen vacker syn!

LiiwaDiiva - Greklnand

Jag började som ett frö
Ett frö i en öken
Dödsdömd
När ni kom och trodde ni skulle gör slut på mitt lidande
Trampa sönder det lilla som fanns
Missbedömde ni mej
Ni hade ingen aning att jag skulle dra nytta av er
Utnyttja er till det yttersta
Så medans ni såg mej som ett offer
Såg jag er som offer
Det slutade ganska bra för mej
Jag växte och blev en blomma
Ni är fortfarande dem ni var
Jag klassar er som ogräs

LIIWADIIVA

Jag hoppas att det finns nån annan där ute
som någon försöker bryta ner
Och jag hoppas att den människan ser det som en möjlighet
Allt jag kan säga för vad jag har varit med om
är att det inte var värt det
Jag skulle inte göra det igen
Men det är som det är
och jag är stolt över att jag tog mej igenom det ,
att jag är nårgolunda välbehållen
Men att denna människa där ute
får samma möjlighet
För jag är inte bättre än dej ,
så du har minst lika stor chans att lyckas
Jag tror på dej!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback