Det är kanske dags att sluta drömma och börja leva ?

Varje dag
i så fruktansvärt många år
har jag drömt om ett liv jag inte levde ,
en kropp jag aldrig fick
och någon som aldrig någonsin skulle svika mej
Jag önskade , hoppades och bara ville att jag skulle få dem tre sakerna
För då skulle jag kunna bli lycklig
Men sanningen var att man inte bara får ett nytt liv för att man vill
Allting har sitt pris
Jag strävade länge efter den där kroppen jag så gärna ville ha
Att få känna mej fin
Vara nöjd med mej själv
Men nu vet jag att jag aldrig komemr bli det
För i min strävan efter lycka blev jag sjuk
Och just den drömmer kommer aldrig kunna slå in tack vare detta
Men denna någon finns hos mej just nu
Inte för att han bara kom och helt plötsligt var där
Utyan för att jag vågade ta risken
Att bli sviken
Att bli så illa sårad som jag blivit så många andra gånger
Men jag trodde han var värd det
Och jag hade rätt
Men nu är det dags att sluta drömma om det där livet jag aldrig hade
och skapa mej ett annat , som  fungerar
Det kommer vara svårt
Men drömmarna blir aldrig mer än drömmar om man inte försöker
Kroppen.. Den där otroligt fina kroppen
Smala , sexiga
Den kommer förbli en dröm
En dröm jag inte ska stärva efter mer
Ist ska jag visa upp den jag har
Och låta den enda människan i hela världens som jag faktiskt bryr mej om vad han tycker
Få dyrka den
Så mycket han vill , oavsett vad jag själv tycker
För han är den viktigaste för mej
Nu är det dags
Jag kan sluta drömma och börja leva!
@Livia Liiwa Nilsson



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback