Trött på vintern , ge mej lite vår

Allt har varit så grått och trist
en längre tid
Inget ritkigt ljus på dagarna
Iskalla nätter och snöblandat regn
Jag vil ha vår sol!
Jag vill ha ljusare dagar och inte fullt så
kalla nätter
Jag vill sitta i solen med en cigg och lyssna på fågarna
Dem morgonarna jag vaknar tidigt

Jag vill ha vacker vår
Så att sommaren sedan kan börja tränga sej på
Sitta ute på ett caffé och bara njuta lite
ljumma kvällar i en park någonstans
med vänner och alkohol
Jag vill ha allt det där nu
Men sönö ligger  fortfarande kvar här och var
Isen har fortfarande inte gett upp
och hotar lite här och var
att man kan ramla
Gräset är gult och fult

Grönt gräs , sol , knoppar på träden
Små blommor som kommer upp här och var
Och bara en massa mysiga färger

ta slut nån jävla gång!

Underbara vackra april kvällar

ge mej vår!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback