Flickan brevid

En gång såg jag en flicka
Hon satt brevid en tant med hemska kläder
Trots tantens kläder
var det flickan som satt brevid
som fick min uppmärksamhet
Det va någonting med henne
som fick mej att börja tänka
Ska detta låta vackert borde jag väl skriva
vad det var som jag tänkte ,
men det minns jag inte
Jag minns bara den lilla spinkiga flickan
brevid tanten med dem hemska kläderna
Flickan brevid , vars ögon lyste som mörka diamanter
i ett dystert rum utan hopp
Hon var så frutansvärt fin
Du är den flickan , Disa
och detta var mitt första intryck av dej
Senare blev jag vän med flickan
Det är förmodligen den finaste vänskapen jag vet
Därför vill jag tacka dej , vackra Disa
För att du tog min uppmärksamhet den dagen
och för att du är du
Någon jag värdesätter väldigt högt
och som jag älskar
DISA <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback