Du klarar det morfar!

Morfar har långt gången kool
och har fått lunginflammartion och ligger på sjukhus
Jag minns när morfar blev sjuk , det var flera år sedan
Jag visste knappt var kool var då
bara att det var livshotande
och att det inte fanns någon medicin för det
På nätterna vet jag att han har ,
sedan några år tillbaka ,
en maskin som hjälper honom att andas
Min mosters man dog i lunginflammation 2006
han hade haft parkinson i 18 år
Imorgon ska jag åka och hälsa på morfar
Det var nätan ett halvår sedan jag träffade han sist
och jag känner att jag är tvungen , ifall det skulle gå illa
Men kämpa på morfar
Jag är inte redo att förlora dej än ,
på många år
Låt inte denns sjukdomen ta dej ifrån oss
Vi behöver dej
Jag vet att jag inte sagt det på flera år
så jag ska säga det till dej imorgon
Men jag älskar dej morfar
Jag vet att du kan klara det här!
morfars tösabit
En mer envis gubbe får man fanimej leta efter!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback