Räcker det om jag älskar dej ?

- Du vet att jag älskar dej!
- Ja , vet du hur mycket jag önskar att det räckte ?
Livia LiiwaDiiva Nilsson
Jag har aldrig önskat mej kärlek förut
Jag hade utan att tvivla valt pengar , smycken eller berömmelse före det
Vad som helst , för kärlek var bara falskt och äkcligt
Det kunde ta livet av någon
eller få någon annan att leva sitt liv ensam föralltid
Då hade kärleken förstört dens liv också
precis som dem som dog
Livia LiiwaDiiva Nilsson
Jag skulle kunna fråga dej om det
räckte att jag älskar dej ?
Du hade svarat ''ja''.
Men det hade inte förändrat nånting
Så sanningen är väl att det inte räcker
Våran kärlek är inte tillräcklig
Inte stark nog
Eller så var vi kanske inte bara gjorda för varann
Det var bara nåt fjantigt vi önskade
Kanske för att hålla fast vid nånting
Kanske för att hålla oss vid liv
Livia LiiwaDiiva Nilsson
Om vi låtsas att det räckte
Att vi älskade varann
Kanske hade det då fortfarande varit vi
och våra liv som redan ändrats så mycket
kanske det skulle bli nåt mer av
Vi var kanske på väg längre än vi trodde
Högre än vad någon annan nånsin tänk om oss
Men vem vet
Kanske hade vi bara dragit ner varann djupare och djupare
Sakna men säkert
Utan att nån av oss såg det
Och tillslut skulle allt som var kvar
vara två döda , tomma  kroppar
En pojkes och en flickas
Liggandes på marken
Medans vi såg där ovan ifrån att våra barn fann oss
Döda , tillsammans
Och den bilden hade aldrig lämnat deras huvuden
Var det därför det blev som det blev ?
Var det därför våran kärlek inte räckte för att hålla ihop oss
Kanske
Kanske inte...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback