Hur säger man adjö föralltid ?

Inom mej lever ni kvar , allihop
Ni finns där hos mej
dag som natt
Jag försvarar er till varje pris
och vissa nätter är ni hos mej
Jag får se era vackra ansikten igen
Ni skrattar och ler
Han kysser mej
och jag inser hur mycket jag saknar honom
Hon ger mej en puss på kinden , berättar att hon älskar mej
och just då känner jag att hon finns kvar
men jag vet också att vilken sekund som helst
vaknar jag och hon är borta , död
Hon ser på mej , ser stolt ut
som om jag har gjort nåt bra
Hon lugnar mej och lovar att jag ska få följa med henne bort
Bort från all skit , där vi får vara tillsammans
Hon och jag , min extra mamma
Men så ger hon mej en kram ,utan att säga ett enda ord
och då vaknar jag och hon finns inte kvar...
Livia LiiwaDiiva Nilsson
Jag vet att ni är borta
Inte längre kvar på jorden
Att det aldrig kommer bli något vi igen
Men hur i hela världen säger man adjö föralltid
till dem man älskar mest ?
Hur förklarar man för sej själv att man blivit övergiven och ensam kvar ?
Hur ska man kunna inse att drömmar förblir drömmar
och att änglar förblir änglar ,
ni kommer inte trilla ner
eller tappa era vingar
Livia LiiwaDiiva Nilsson
Jag vill göra er stolta
Skryta med era namn ,
vilka ni var
Allt ni gjort för mej ska världen någongång få veta
Men hur jag än anstränger mej vågar jag inte släppa taget om er
Det går inte
Jag kan bara inte göra det
För jag vill inte förlora er , helt
Mer än vad jag gjort
Jag vill att ni ska komma till mej då och då
i mina drömmar
Berätta hur ni mpr , vara nära mej
Och jag ska säga till er
hur otroligt mycket jag älskar er
Ni måste veta att jag gör det
Ni måste veta att ni var en stor , väldigt betydelsefull del av mej
Och jag vet inte hur jag ska kunna säga adjö , någonsin
Lär man sej ?
Kommer tiden då jag är redo och klarar av det ?
Eller är det som jag tror
Man dör inte när ens liv tar slut ,
Man dör först när man glöms bort
Livia LiiwaDiiva Nilsson
Fast jag lovar och svär
På heder och samvete
att ni i så fall aldrig kommer dö
För jag ska aldrig glömma er
Inte för än vi träffas igen och får vara tillsammans
I en helt annan värld
Bara vara vi igen...
R.I.P
Elias
Emily
Sonja
Jag älskar er



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback