Flickan i min spegel

Hon ler , försöker se bra ut
Men leendet är falskt och hon är värdelös på att dölja det
Fast hon tror att ingen ser det
Flickan i spegeln vill vara vacker
Döljer den hon är bakom massa spackel
Foundation, puder , mascara och ögonskugga
Tar på rött läppstift och målar naglarna
Borstar håret , plattar det
Försöker se fin ut
Bli nöjd
Men det blir hon aldrig
Vad hon än gör
Och hennes osäkerhet skriker och speglas i hennes ögon
Hon klär upp sig
Fina kläder , höga klackar
Hon får dem finaste komplimangerna
Men kan inte ta åt sig
Flickan bantar , färgar håret
Ändå lyckas hon ldrig dölja sitt sanna jag
Det lyser igenom
Jag säger n¨got snällt till henne ,
som att håret ser bra ut , kläderna är snygga
sminket är fint
Hon skrattar rått åt mej
Frågar när jag ska ge upp
sluta försöka vara vacker
Och inse att jag ldrig blir bättre än så här

Livia LiiwaDiiva Nilsson



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback