Det går inte att gå igenom livet utan att såra någon

Att bli sårad eller sviken gör så fruktansvärt ont
Men det gör minst lika ont att såra någon man älskar
Trots att det kommer bli s förr eller senare
Hur man än vrider och vänder på saker och ting
För vi är inte mer än människor
och människor gör fel
Och vi kan varken styra över hur vi känner eller någon annan
Jag vet en underbar kille som en gång var min bästa vän
Men efter ett par månader vågade han berätta för mej hur han verkligen kände
och jag hade inte alls samma känslor för honom  , även om man ville
Det slutade med att vi nu aldrig ses
för han tycker det gör för ont
och jag förstår honom verkligen
Och det sista i hela världen jag ville va att såra han
För just då betydde han mer än allt annat för mej
Så att inte såra nån e omöjligt , men gör det så försiktigt som möjligt
Förr eller senare hamnar du i en siutation där du inte har nåt val
Stå då för valet du gör , hur hårt den andra personen än tar det
Men gör det på ett snällt och smidigt sätt
Livia LiiwaDiiva Nilsson
Den finaste jag hade i mitt liv sårade mej på det mest
hänsynslösaste och elakaste sättet som finns
Bli aldrig lika dålig som henne
Jag lovar er människor , ni kan bättre!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback