Stäng inte rökrummet!!

SU ska vara ett rökfritt sjukhus,
drf har alla tagit bort rökrummen så man får gå ut och röka ist.
Men vad gör vi som inte kan gå ut ?
Chefen för hela SU kom till psyket för några månader sen.
Mölndals psykriastri är det enda sjukhuset som har rökrummen kvar.
Vi kedjeröker, ja. Och det är inte bra för hälsan.
Men vad finns det att göra här ?
Det är en social sak och man kan prata fritt i rökrummet för personalen kan inte höra.
Vi piggar upp varande eller tröstar.
Om de ska stänga rökrummet så har vi ingenstans att gå,
ingenstans att sitta
och ingen chans att få prata ostört.
Jag är rökare, så det e väl ganska självklart att jag tkr att man ska ha kvar  rökrummen.
Och framförallt för att när man mår dåligt så röker man mer
och att när man mår dåligt är inte att sluta röka det första man tänker
Man har andra och större problem!
Jag frågade vad dem hade tänkt göra då , eftersom alla inte får gå ut och trots det är rökare.
Vart ska vi gå ?
Vart får vi vara ?
Jag fick svaret att dem skulle göra en inhägnad till oss.
En inhägnad?!
Kan man bli mer djur i bur ?
Vi är människor
Vi vill inte stå och röka där folk går förbi och ser på oss som om det vore något jävla zoo
Vi mår redan dåligt som vi mår
Sluta förösk krossa oss mer genom att genera oss för omvärlöden.
Visst , jag skulle självkalrt gå ut och röka i en inhägnad om jag inte hade något annat val
Men jag är van vid att bli utskrattad.
Tänk på den tysta lilla flickan som inte vågar göra sej hörd
Eller den som ligger inne och ingen annan får veta om det
Hur ska dem klara sej ?
Enligt mej är det en idiotisk idé att stänga rökrummen.
Sålänge det finns rökare som patienter
borde dem få vara kvar.
Vi har större problem än en cigarett!

röka



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback