Brev till världens bästa syster <3

Under så många år
undrade jag var det var
jag gjorde för fel
Under så många år hatade jag mej själv
Utan att riktigt veta varför
Man tänker tillbaka på tiden innan
Man tänker på vad man gjorde
Vad det var som egentligen hände
Man ser så många små saker
Syskongräl
Och tar tillslut förgivet att allt man någonsin gjort har varit fel
Att du tillslut inte orkade
Och mamma och pappa hade inte svar på någonting...
Så småningom bygger man upp en mur
Man ljuger för sej själv och för alla andra
Man låtsas att man inte saknar dej
För du sårade mej så djupt när du försvann
Men sanningen var aldrig så enkel
Jag älskade dej precis lika mycket som jag gjort innan
Avgudade dej lika mycket som förr
Hur ska man någonsin kunna hata ens syster ?
En syster som man går genom eld och vatten för
Att ljuga för sej själv blev försvaret
För man vill så gärna ha ett svar
En anledning till varför det blev som det blev
Håkan säger '' Det gör ont att veta, men lika ont att undra ''
Jag höll med honom
Fast inte längre
Det gör ont att veta
Men det gör ondare att undra
Nu , idag , vet jag att det där aldrig handlade om dej och mej
Det var något mellan dig , mamma och pappa
Något våra föräldrar inte verkade tycka att jag behövde veta
Jag hoppas så otroligt mycket att mamam o pappa
inte hade en aning om vad jag kände
Eftersom jag ljög för dem lika mycket som för mej själv
Men jag vill , världens bästa syster
att du ska veta att jag aldig kunde hata dej
Jag var bara så försvirrad , rädd och ensam
Du är och har aldrid varit mitt allt
Den enda som jag kunde prata med
Den enda som förstod
Jag vet att du alltid kommer finnas för mej
Precis som jag alltid kommer finnas för dej
Amanda <3
Jag älskar dej
Idag
imorgon
föralltid
<3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback