Varannan svensk har ätstörningar!

Jag vet inte hur uppmärksamma ni är på att läsa tidningsrubriker.
Själv är jag väl inte så jätteduktigt på det. Men när jag står brevid en brukar jag läsa.
Idag skrev GT om stjärnor som svälter sönder sina kroppar.
Och att faktistk varannan svensk kvinna gör det.
Att de bantar så kraftigt att skelettet bryts ner.
Varför bemöts det då med så stort förakt, när det är såpass vanligt.
Visst , deklart att det är hämskt och att folk gör rätt att förakta
Men eftersom det är så vanligt som det är borde väl folk vara vana att se.
Kunna bemöta dem här människorna på ett bättre sätt.
Men vad vet jag? Jag tror att en tjej , eller kille,  med ätstörningar
inte kommer känna sej bättre till mods av att mötas av iskalla och äcklade blickar
Och att skrika ''fetto'' är ju helt idiotiskt!
Det behöver jg inte ens gå in på.
Jag vet  att det är nåt fel nånstans i mitt huvud , att jag itne ser rätt
och att det inte finns nån gräns
Men det gör mej faktiskt inte till anorektiker.
Jag tycker att dem med riktiga ätstörningar borde tas på större allvar.
Av folket , oss.
För det kan vara vi som driver det för långt. Inte bara media
Man borde acceptera folk med ätstörningar
Hur ska de annars kunna lära sej acceptera sej själva ?

LiiwaDiiva - ätstörningar



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback