Skulle kunna supa som om det vode vilken helg som helst , men vad är meningen med det ?

Jag tycker inte om jul
Jag så gott som hatar julen
Förstår inte meningen med att träffa familj och städa som en galning
innan släkten kommer för att sedan käka sig fet
och vara översocial
Vad är grejen ?
Tycker inte heller om detta med julklappar
även om jag uppskattar dem jag får
Men jag avskyr att gå runt i affärer och försöka hitta nåt
BARA för att det är jul
Inte för att man känner att ge personen i fråga nånting
utn just för att det är ett måste
Hur kul är det egentligen ?
Sen kommer vi till julpynt och all stress
Springa runt i stan bland 5000 pers och trängas och knö
är inte det roligaste jag vet
Så egentlinge skulle denna julen , precis som den förra ,
vara en krogrunda med folk jag knappt känner
Hitta ett meningslöst strul
dricka mej svinpackad och decka någonstans
Morgonen därpå skulle jag vakna , inte veta vart jag är
Spy , käka nåt och sminka mej sedan ut och göra samma sak
Då går julen fort
Men jag tycker att det är så jävla meningslöst
Jag slösar redan bort mina vanliga helger på liknande vis
och det ger mej ingenting
Så i jul blir det annorlunda , eller kanakse vanligt
Jag ska hem till min familj
för jag har inte träffat dem på evigheter
Få gratis mat och bara ta det lungt
Träffa min hund och ta långa kvällspromenarder
Kanske träffa Sara och sitta på bryggan och kedjeröka
Sedan får jag vara lite social då mormor och Lennart kommer
men blir det för mycket går jag bar ut med hunden och är borta några timmar
Jag har inga vidare förhoppningar om jul
Men det känns som att denna kommer bli ganska bra
I ett annat liv kanske , då jag har pengar
ska jag resa bort e jul
bara för tt slippa skiten
Men det blir då

LiiwaDiiva - jul




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback