På tiden att jag är ärlig mot mej själv

Jag kan säga en sak
men tänka en annan
Det har du ingen aning om
Men jag vet det
Jag kan lura mej själv och låtsas att jag känner något jag inte känner
Jag kan intala mej själv att jag har rätt fast jag vet att det är fel
Nu är det på tiden att jag börjar vara ärlig mot mej själv
Sluta lura mej in i nån mörk dimma
och låtsas att allt är bra
För det är det inte
Jag måste sluta intala mej själv saker
för att det är lättast
Och istället ta tag i det som är hårt
och jobbigt
Kömpa mej vidare i livet
Inte ta alla genvägar utan för en gångs skull
ta den långa vägen hem
Tappa bort stigen och gå vilse ett par gånger
För jag vet att jag har folk där för mej som skulle vara ute och leta
Sedan när dem hitta mej skulle vi tillsamans gå tillbaka dem
Tillsammans
Inte ensam
Och jag är trött på att vara ensam
Jag är trött på att hålla jobbiga saker för mej själv
när jag vet att jag inte behöver det
Jag är trött på att sitta med munnen stängd
bara för att jag är rädd för att dra ner någon
Men aldrig att jag vill låsa ute mina vänner
Aldrig nånsin
Så trots en risk jag måste ta
Hantera saker på mitt sätt
Vara orolig att dra ner någon i min skit
Så är jag ganska säker på att mina vänner kan säga stopp
Dem är så otroligt starka
Men även den starkaste människan har sin gräns
Mina vänner kan sätta den gränsen för sej själv
Dem är stora nog
Jag tvivlar inte en sekund
Dem är det bästa som finns!
Så oron får finnas
men nu är det dags att vara ärlig mot mej själv
Jag tjänar på det
Jag tjärnar på att vara jag
hela vägen ut
LiiwaDiiva



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback