Jag har inte råd att vara sjuk!

Jag har varit sjukskriven i snart fem år
Inget jag kan göra så mycket åt
men jag vill komma igång och börja jobba
Försöka iaf
Jag har inte råd att vara sjuk
Förstår faktiskt inte vart Sverige är på väg
Det här funkar inte
Jag , som många andra , kan inte jobba av olika anledningar
Ändå är vårat samhälle inte längre planerat efter oss
Förr fanns det så mycket man kunde göra när man var sjukskriven
nu glöms man bort i ingenstans efter några år
Innan kunde man arbetsträna och saker ,
det var så gott som ett tvång
Jag har försökt att få något vettigt att göra sen jag var 18 ,
det är två år nu
Men ingen har tid med en sån som mej
Tycke det är förjävligt
Jag blir mer belastning i längden av det här
Vilket verkar vara nåt som folk har glömt
Vill skylla på regeringen men det kan jag nästan inte
eftersom det är folket , ni , som har röstat fram dem
Jag är stolt att säga att jag inte medverkar till att Sverige går under!
Är inte särskilt engagerad i politik , men har sett hur det fungerar
Hopps ni är nöjda med er själva
Jag och många andra lider tack vare er!

Liiwadiiva

Jag har inte råd att gör saker
Jag har inte råd att leva egentligen
Jag har inte råd att vara sjuk
Det är ett dyrt pris man betalar
Inte bara psyktiskt...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback