Håll ut , snart är julen slut!

Julstress
Köpa paket till alla
Bomba affärer både innan för att hitta julklappar
och efteråt för mellandagsrean , vara social med familj och vänner
Julstäda
Laga massa mat , äta massa mat
Och allt ska gå så förbannat fort!
Jag är som vanligt inte ute i tid
Får mina pengar den 22e och ska ut till familjen på ön redan dagen efter
Har inte fixat någon julklapp ännu
Känner mej as stressad

Sedan är det verkligne inte roligt att gå runt och knö
med hundratusen pers i affärer och försöka hitta någon kul till vänner och familj
Hade dock väldigt tur i år att min lillebror planerat vad vi ska ge mamma och pappa
dem önskar sej ju som vanligt ''inget särskilt'' eller ''två snälla barn''
Helt värdelöst när dem säger så!
Och med tanke på min väldigt stränga ekonomi är det inte lätt att hitta julklapp till någon!

Men håll ut , det är bar några veckor kvar och sen ska vi supa
bort all julångest och stress med ett nytt åt
Inga julklappar , inga högtider
Bara vara där man vill , med vänner , och ha jävligt trevligt!

LiiwaDiiva - jultomte



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback