Little Miss Sunshine

En liten prinsessa
som förändrade mitt liv ,
redan vid åtta månaders ålder
Så vacker , så underbar
Solskenet i mitt mörker

Prinsessan som aldrig dömer en
Aldrig glömmer
Inga förutfattade meningar
Går aldrig bakom ryggen

Det kanske låter som vilket barn som helst
men det är det inte
Det är Ofelia
Och hon är helt unik

För stunden kan hon få en att glömma vad som helst
För stunden , i mitt mörka inre , kan hon få mej att skratta
Säg någon annan som kan ge mej det  ?
Om jag hade varit mamma
Skulle jag inte vilj ha något annat barn än henne

Hon är det dyrbaraste som finns
Hon lyser upp mitt liv
Hon ger mej hopp
I hennes värld finns inte allt ont
Och nu är jag en del av hennes värld
Jag ska skydda henne mot allt
Jag ska se henne växa upp
Jag ska lära henne av mina misstag ,
så hon slipper begå dem själv
Viktigast av allt
Jag ska se till att hon aldrig blir som jag
Hon är värd så mycket mer

Ofelia <3




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback