Du är som en syster för mej

en familjemedlem behöver inte betyda att man delar samma kött och blod.
för mig handlar det om den personen som tar sig rollen som en familjemedlem.
vi delar inte överhuvudtaget samma kött eller blod egentligen.
men du har tagit rollen som min syster.
jag har "förlorat" en såkallad familjemedlem med samma kött och blod som mig.
min syster men hon hade inte den rollen i mitt liv.
men det spelar inte mig någon roll - hon har valt ett nytt liv.
men jag fick en ny syster istället.
hon som verkligen tagit den rollen.
hon som finns där för mig i alla lägen.
hon som ställer upp för mig i vått och torrt.
hon som kan sitta och lyssna på mitt tjatande och gnällande.
i flera timmar om det skulle behövas.
hon som förstår att jag inte alltid mår bra.
utan att jag ens behöver säga någonting.
jag kan säga att jag älskar henne om och om igen.
 Tack för allt du gett mig under åren.

ärligt talat , vad skulle jag gjort utan dig.
jag skulle aldrig orkat gå igenom detta utan dig.
aldrig någonsin , du förstår mig så som ingen annan gör.
jag behöver inte säga hur jag mår , du ser det ändå.
du ser mina osynliga tårar och mitt fejkade leénde.
du är den absolut bästa.
du ställer verkligen upp för mig till max.
jag önskar jag kunde återge allt det som du ger mig.
men jag hoppas att du vet att jag finns alltid här för dig.
jag släpper dig aldrig.
för även om jag lätt slänger ut min smärta på dig.
så förstår du , för du vet hur min ångest biter ..
jag älskar dig hur mycket som helst.
förlåt för dom gångerna jag sårat dig.
tack för alla gånger du försvarat mig.
alla gånger du lyssnat.
och alla gånger du förlåtit mig för mina misstag.
jag lovar , jag klarar mig aldrig utan dig.
det är du som gör så jag orkar gå upp på morgonen.
det är du som gör att jag ser ljuset i livet.
det är du som fått mig gå vidare alla gånger jag blivit sårad.
och det är du som fått mig att se verkligheten.

- För du är min verklighet

Kimberly <3 (gammal bild)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback