Idag heter jag Livia Nilsson även i alla pappaer!

För ett tag sedan skickade jag in ett papper om namnbyte.
igår fick jag svaret att det gick igen
Så från Natalie till Livia
Äntligen.
Anledningen till varför jag bytte namn är att jag aldrig har varit en Natalie.
De flesta av mina kompisar kallar mej för Liiwa
Min familj och släkt kallar mig fär Lia.
 När jag gick i 7an bestämde jag mej för att jag ville byta namn
efter många om och men och inväntan på min 18årsdag tog jag kontakt med
skatteverket och ansökte om  anmnbyte.
Eftersom jag blev inlagd på sjukhus så skickade jag aldrig in papprerna
Men efter att ha varit ute i fyra månader , med en kort vistelse där imellan på två veckor
skickade jag tillslut in pappret.
 När jag bestämde mej för att jag skulle byta namn
efterosm jag inte trivdes i mitt gamla ville jag heta Ebba.
Ebba Grön.
Men efer lite undersökningar och telefonsamtal får man inte byta efternamn till något som redan finns
Därför struntade jag i hela Ebba-grejen.
Då blev namnet Olivia aktuellt.
Enda sedan jag var liten har jag älskat det namnet.
Jag hade tillochmed en docka som hette Olivia.
Men efter en sommar på Asperö , sommarstället , träffade jag en grymt elak tjej som hette det
och hon förstörde hela namnet för mej.
Nu lät inte Olivia som ett vackert , gulligt namn längre utan jag förknippade det bara med henne
Hest av allt ville jag glömma att hon existerade och vill fortfarande inte bli påmind.
Men jag tänka
med tanke på Liiwa & Lia
(och att namnet Olivia egentligen är fint även om jag inte vill erkänna det)
Så kändes Livia väldigt bra.
Och  för varje gång jag hörde det var det mer och mer jag.
Därför , är jag från och med igår
Livia nilsson , även på alla papper!

Liiwa
Liiwa



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback