Förra året misshandlades barn lagligt i 171 länder

Vad fan tjänar man på att slå sina barn ?
Dom kommer ändå göra fel igen , de lär sej inte vad som är rätt
kommer absolut inte klara skolan bätte
och dom kommer ändå fortsätta vara barn!
Man lär ingen vad som är rätt och fel med våld!
 Du slår inte precis din häst för att den nafsar eller fattar fel galopp
Barn är barn. Låt dom för faan vara det.
Jag tycker det är bra (och egenlitgen helt självklart) att Sverige har gått med i detta.
Men fler länder borde!
Vad är meningen med det ??

Jag blir så satans jävla förbannad att det fortfarande är lagligt i vissa länger
Visst , alla andra länder har kanske inte kommit lika långt som Sverige
men det borde vara en första prioretet
Barnen är våran framtid

Våld föder mer våld och slagna barn slår oftaste sina barn

Fram till 1976 var det fortfarnade tillåtet att slå barn här i Sverige.
Men då kom lagen.
Sverige var det första landet i världen som kom med denna lag
Men det betyder inte att alla har följt den.
Jag vet barn än idag som blivit misshandlade av sina föräldrar!
Jag förstår tamejfan inte
Hur kan man göra så mot sitt eget kött och blod ?
Hur tänker man första gången man lyfter armen mot sitt bran för att slå till ?
Vad är det som är fel i huvudet på dessa männiksor ?
 Eftersom jag sett allt detta hända med egna ögon är jag med och vill ha bort det
Jag vet hur det påverkar personen i fråga och det gör så jävla ont att se!
den sista idioten är inte född
Men man kan hindra dom i förväga
Frågan är  bara hur ?
Jag vet oxå hur många föräldrar som helst som aldrig skulle göra illa sina barn
Så bra människor finns
tyvärr inte överallt




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback