När gick våran familj i så många bitar ?

Jag vill inte veta vad som har hänt mellan er
för det har jag inte med att göra
Det har redan gått ut tillräckligt mycket över mej
och skadat mej mer än vad ni kan föreställa er

Jag vet baara att i flera år har jag saknat min syster över allt annat
och ingen har berättat för mej varför hon lämnade mej
Jag önskade så högt att du vore död
Så att jag skulle slippa att inte veta
för att undra gör mer ont än att veta
Och alltid , varje dag
varje mogron
undrar du var det vad DU gjorde för fel
Du går tillbaka i livet o gräver ner dej i allt gammal
Du minns bara allt dåligt för det är där du letar efter det avgörande felet
som gjorde att hon lämnade dej.
Efter år av letande och utan resultat ser du det som att allt du nånsin gjort mot din storasyster har varit fel
och nu tog det stopp
hon orkade inte med dej en sekund till

Nu, idag
har jag fått veta att det inte är så
Snälla mamma jag undrar så
Visste du om detta ?
Har jag gått och plågat mej själv , vilket du har sett och vetat
men du har varit för stolt för att säga nåt ?
Snälla pappa
berätta vad som hände
Ser du det oxå ?
Ångrar du nånting ?
Jag undrar , mamma & pappa
varför kunde ni inte berätta för mej
Jag har varit galen av olycka i så många år tack vare detta
och ni har inte sagt nåt

Jag kommer få höra allt från hennes synvinkel
Har ni inte haft mage till att säga nåt nu förväntar jag mej inget försvar
Men jag hoppas så att allt är ett missförstånd.
Att det blev så fel någonstans
för visst älskade ni henne oxå ,
lika mycket som jag
Det vet jag att ni gjorde.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback