Allt för min syster

Vad är det som håller syskonkärleken vid liv ?
Bråken ?
Alla skrik och hårda ord

Nej. mellan mej och min syster har det aldrig varit så , konstigt nog.
Jag har egetnligen ingen anring om varför
Kanske är det den stora ålders skillnaden
eller så fungerar vi bara inte så mot varann.

Jag vet iaf att hur många ggr hon än skulle svika mej
vad hon skulle göra
skulle jag göra allt för henne
Allt som står i min makt
Jag älskar henne över allt annat
Och hur skyldig jag än skulle vara medveten om att hon var
skall jag följa henne in i döden
 Jag kan inte lova och svära på att hon skulle göra detsamma
men det skulle hon
Det vet jag
Vad är systrar till för ?
Att vara jobbiga ?
Att ha roligt tillsammans ?
Kanske mer som en bästa vän fast som aldrig går hem
även när mamma säger till att det är dags att lägga sej för det är skola imon.

Min syster
har räddat mitt liv
omedvetet
och medvetet
Hon är och kommer alltid att vara
min älskade storasyster
som jag offrar allt för


inte olyckssyster , blodsyster. <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback