Igår var vi bara barn

Tiden går så snabbt
Så att jag knappt hinner att tänka
Igår var vi barn
Idag är vi vuxna
Nu är vi påväg ut i livet
med hundratusentals misstag att begå.
Det är skrämmande
Vi flyttar och riskerar att tappa kontakten
Jag känner inte ens alltid igen mina närmaste vänner
Dem satsar stenhårt på sin karriär
Och jag beundrar dem för modet
Att ge sej av , att börja om på nytt
Att forma om sej oich bli någon , på ritkigt
Flytta hemmifrån , flytta ihop
Ge sej av
Skolan tar slut och vi fortsätter att utväxlas.

Jag kommer att sakna allt vi hade tillsammans
jag kommer att sakna att inte kunna träffa personer när man vill
När sommaren är slut och hösten kommer
försvinner allt ner i förrgårns svarta hål
Då är alla dagar ett minne blott
Vi kommer kunna se tillbaka på så mycket
både bra och dåligt
Jobbiga tiden och bekymmerlösa dagar
Vi kommer alltid att minnas hur lätt vardagen var
Och vi kommer att längta tillbaka
men inte alls lika mycket som vi längtar vidare
Vi är livrädda att fastna och stå still
Vi vill frammåt , med rasande fart
Vi vill vidare
och vi vill långt
Och jag vet att alla ni som kämpar
även kommer lyckas
Och jag stå kvar , svag som är
och vara stolt över allt ni gör
Och framförallt stolt över att ni var mina nära vänner
Att jag fick se er ge er av
Se er påbörja era framtidsdrömmar

Lycka till , det behöver vi alla
Men tvekar du eller tappar tron
Finns jag kvar här oich hjälper dej att hitta den.

Jag vill oxå bort , jag ska bara invänta min tid.
 Men glöm aldrig att jag älskar er föralltid!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback