Även som död kan du rädda liv , bli en hjälte eller hjältinna!

Den dagen kommer då min kropp ligger vit under ett vitt lakan på ett sjukhus
och läkarna fastställer att min hjärna inte längre fungerar.
Ge då mina ögon till en man som aldrig har sett en soluppgång,
ett barns ansikte eller kärleken i en kvinnas ögon.
Ge mitt hjärta till någon vars eget hjärta bara givit honom ändlösa dagar av smärta.
Ge mitt blod till tonåringen som drogs fram ur bilvraket
så att han får uppleva och se sina barn leka.
Ta mina ben, varje muskelfiber och nerv ur min kropp
och finn en metod som gör det möjligt för ett invalidiserat barn att gå.
Utforska varje skrymsle, ta mina celler om så behövs
och odla dem så att en stum pojke kan heja på sitt favoritlag
och en döv flicka höra regnet smattra mot fönstret.
Bränn det som blir kvar av mig och sprid askan över slottskogsvallen ,
känner du mig väl vet du att det är den bästa platsen jag vet
och du bör veta varför.
Om ni måste begrava något, begrav då mina fel,
mina misstag, mina svagheter och fördomar.
Ge mina synder åt djävulen och min själ till Någon jag älskade.
Om ni händelsevis vill komma ihåg mig,
gör det då genom att tänka på mig när allt känns hopplöst.

sjukhus



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback