Varför skriva något ingen kommer läsa ?

Precis som att säga något som ingen lyssnar på
Ingen bryr sej , ingen hör
Så varför skriva hur jag känner ?
Varför ens lägga energi på att visa att jag på något sätt bryr mej ,
att jag är ledsen
Besviken

Du bryr dej inte ändå
När du ser detta är det försent , det är det redan nu
Varför lägga energi på sånt som gör mej illa ?
Ingenting gör något särskilt bra längre

Tänk om man kunde försvinna
Fly från allt
Något som alltid skulle vara med är jag själv
Tiden kommer förr eller senare ikapp

Varför bry sej om sånt som ingen annan gör ?
Som att försöka rädda världen idag
Ingenting skulle förändra
Ingen annan skulle ens lyfta ett pinger för att hjälpa
Alla skulle ändå bara se på
och låtsas som att det regna


Du är inte värd mina ord
Mina meningar
Mina tankar
för enligt dej är det som att jag inte ens existerar
Varför skriva om vilken dag det har varit idag
att den kunde ha betytt nånting
Varför i helvete ska den det
Visst glömmer vi allt gammal så vi kan gå vidare
Det ska iaf jag göra nu

Glömma ? kanske inte
Men sluta haka upp mej  på det förslutna
Sluta se allt bra du gjort för mej , allt det jag anser att jag står i skuld till
För eftersom jag inte verkar vara värd mer än sant
ska du bli mitt nya grus
Det jag kommer gå på varje dag ,
kanske trampa ner
Varför skriva när ingen läser ?
Varför prata när ingen hör ?
Varför rädda en värld som redan är dömd att gå under ?
Som att störta med ett flygplan i ett höghus du själv byggde
Som att simma mot var du vet sks sluka dej och dra ner dej till botten
Dränka dej
Varför skulle jag bry mej längre
Välkommen att ge upp med mej



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback