Du var solskenet och jag var ensam

När jag träffade dej var jag som en stjärna som hade slocknat ,
ramlat ner och dött
Medans du var lika stark som solen
Sken upp vägen även för mej
Du var något av det vackraste jag sett
trots att du var så trasig..
När jag tänker tillbaka minns jag mest ditt leende
som fick mej att gå upp ur sängen varje morgon

Du visste att jag var ömtålig
och att jag när som helst kunde gå sönder
Du skötte mej varsamt
och skyddade mej mot världen som jag inte orkade med
Tack vare dej kunde jag resa mej upp igen
och du stog brevid och tog emot mej dem gångerna då jag föll

Efter du hade hjälpt mej tillbaka till livet
från en bottenlös kall rymd
Var det min uppgift att lyfta upp dej
Jag gjorde allt som stod i min makt
För jag visste att jag alltid skulle stå i skuld till dej
Enda sättet för dej att slippa mej var att hata mej
och inte ens då skulle jag svika dej
Du skulle förklara och jag skulle förstå

Sista samtalet med dej var du hög och skrattade
Men jag hörde på din röst att den skulle spricka när som helst
Dina skratt var så falska att jag kände att du skulle vara borta snart
Men jag trodde inte det skulle sluta på det sättet
Två dagar senare får jag ett samtal
och du lever inte längre...

Då ville jag lägga mej ner på marken och sluta andas
Jag ville skrika ut all sorg ,
men det kom inte ett ett pip
Jag ville slå sönder någon
så den kunde känna hur ont det gjorde att förlora någon som du
Men jag lät bli
Jag lät ist sorgen äta upp mej inifrån , ännu en gång.

Just när allt såg ut att ha sitt slut
kom du till mej som en ängel om nätterna
Du bad mej leva det livet du aldrig fick chansen att göra
Och jag ville fortfarande göra precis allt för dej
Iställer för att välja det lätta
ge upp och dö
Valde jag den svåra vägen , för dej
För hur hårt , rå och elak denna världen hade varit mot mej
fanns det inget här som kunde förlåta vad den hade gjort mot dej
Och alla dem hemska människorna som gick runt och log
trots att dem visste att du var borta
skulle absolut inte få en till död flicka att le till
Jag skulle istället le och skratta dem rätt upp i ansiktet
och visa att tillsammans med dej är vi fortfatrande starka
Och dem ska se mej , störa sej
Hata mej
och du ska få vila i frid i din grav

För även om det snart är två år sedan älskar jag dej fortfarande
och du kommer alltid vara en del av mitt liv
min vackra fantastiska ängel

Emily


Cool site. Very beautifull , good dizzying . Im glad for you.

2012-01-17 | 12:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback