Att du är snygg gör dej inte mer behövd eller lycklig

Många ser det kanske som nåt positivt att vara vacker
Jag vet att du gör det
Men när jag ser dej blir jag bara äcklad
Äcklad av att man kan se så 'perfekt' ut
Avundsjuk ? - Javisst.
Det var jag
Men jag är inte
Vad är det för mening egentligen
Att likna en jävla Barbie docka ?
  Du kan inte säga vad du tycket , du håller bara med
Du vågar inte stå för dej du är
Men vem är du egenöigen ?
Cindy ?
En docka. Utan talan , utan tankar.
Vad har ditt utseende nånsin givit dej ?
Sex , möjligen
Men tro mej man behöver inte vara snygg för att få det
Det finns tillochmed folk om köper sex av slitna gamla horor
Så där är du precis som alla andra.
Du har blivit erbjuden modell jobb , kanske ?
Roligt för dej , och det tycker du säkert
Du är så glad att den lönar sej på att se bra ut
Men hur många har inte blivit erbjudna modell fotografering ?
Allt för många för att du inte ska behöva känna dej speciell.
Och du kanske har utseendet att vara den populäraste tjejen i skolan
Men vad hände då med alla ritkiga kompisar ?
Du kommer stå där ensam en dag , precis som jag.
Drömkillen , han alla tjejer vill ha , han är kanske din
för  ett tag.
Och ni passar så bra ihop , inte sant ?
Men sånt håller aldrig för evigt
så var glad så länge det varar!
När du senare ska söka jobb kommer du aldrig bli behandlad bättre
än nån annan för att du är snygg
Dina manliga arbetskamrater sex trakaserar dig
och dem kvilnliga står och kollar snett , så som du gjorde i skolan på dem andra tjejerna.
Men vet du vad det viktitgaste är att du kommer ihåg ?
- Ditt utseende varar aldrig för evigt!


Det jag försöker komma fram till
är att det inte spelar någon roll hur du ser ut
Det är insidan som räknas!
little miss sunshine....


______________________________________________________________________________________
Grattis Malin på 19 årsdagen <3
bara ett år kvar till systemet nu! ;)
malin. 19 år! <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback